Coco Chanel <3

Åhhh, har precis sett filmen Coco Chanel. Den var precis vad jag hade förväntat mig fast bättre, filmen gav väldigt mycket fakta om just Coco och jag lärde mig mycket om henne genom filmen. men det var ändå inte en "fakta film" (Ni vet sånna tråkiga som man ser på i skolan...), det handlade om hennes uppväxt och hennes liv. det var kärlek, lycka, ledsamhet, vänskap, fiendeskap och allt vad man kan tänka sig var med i filmen. Jag är så avundsjuk på hur hon lyckades förvandla hela modevärlden och hur hon förstod sig på hur kvinnor ville klä sig. Hur hon ALDRIG slutade tro på sig själv, fast hon levde i en iskall lägenhet mitt i Paris utan pengar gav hon sig inte... Hon var nog ganska envis, ganska egoistisk i vissa stunder fast jag tror inte att hon hade lyckats så som hon gjorde utan den envisheten. Gud, nu vet jag verkligen så mycket om henne och hon är verkligen den ballaste förebild man kan tänka sig! Om man är intresserad av kläder och mode vill säga, för andra människor är hon nog inget mera än en tant som röker iklädd sina vita pärlor och doftar Chanel No 5... men hon ÄR så mycket mer än det! <3 Nej nu är klockan över tolv och vi är inne på sista dagen av 2009, så jag ska nog gå och ta på mig min rosa sidenpyamas, krypa ner under täcket, kolla på ett avsnitt ur Gossip Girl och sedan drömma gott om Coco, kläder, klänningar och catwalks hela natten! :D <3
Puss och GodNatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0